BONSAI SLOVAKIA 2011 - demo

Foråret 2011 var jeg inviteret til Nitra, ca. 100 km øst for Bratislava, for at demonstrerer ved et stort internationalt bonsaiarrangement. Arrangementet afholdes samtidigt med en stor ’Agro-cultures’ messe og foregik over 4 dage med mange tusinde besøgende.

Ud over et stort område med udstillinger, salg mv. inden for blandt andet landbrug og gartneri var der i en stor hal en stor bonsaiudstilling, demonstrationer, salgs boder, te ceremonier og andre relaterede indslag.

Der var inviteret bonsaifolk til at demonstrere fra både Venezuela, Brasilien, Columbia, England, Litauen, Ungarn, Polen, Slovakiet, Slovenien og Danmark. Jeg var på lørdag, med support fra Erik Brøndel, og havde valgt at demonstrere på en skovfyr. Et simpelt grundlag ’ trængt opret’ - et grundlag jeg skulle kunne laver færdigt på ca. 4 timer.

Jeg deltog også i udstillingen med tre bonsai/ opstillinger. Et flot arrangement og en fantastiks tur til Slovakiet, hvor vi på vejen derned besøgte Vaclav Novak / Bonsai centrum og ’Bonsaimuseet’ Isabelia.

Se også: http://www.bonsai-slovakia.sk/2011galery-19.htm

Et vue ud over hele udstillingsområdet

To af mine træer fra udstillingen

Jeg gennemgår træet for muligheder og begrænsninger

Grundlaget ved opstart demo, lidt snak og et par skitser af mine intentioner med træet samt forslag til fremtidlige udstilling

Det næsten ’færdige’ træ – et træ af stilformen strengt opret/CHOKKAN. Et relativt simpelt træ med fine overflade rødder og en god ’taper’.
Et træ med et stort potentiale - i alt sin enkelhed.............